Ce simt copiii noștri când sunt la școală

Cât de bine își înțelege Doamna elevii

Claudia Cojocea - Editor
Ce simt copiii noștri când sunt la școală
Ce simt copiii noștri când sunt la școală

În fiecare dimineață, pe drumul dinspre școală spre casă, două mămici, mereu aceleași, discută aprins despre teme, exerciții, meditații, cât de greu e ghiozdanul, cât de ușor e să fii copil, n-ai nici o grijă, dragă, doar să înveți și atât, și alte subiecte legate de educație, de Doamna, fondul scolii, ce temă alegem pentru serbare sau despre mama lui Marinescu, care nu vine niciodată la ședințe.

Vrând-nevrând, iau cu mine zilnic crâmpeie din discuțiile lor, pe care le reîntregesc în minte și-mi dau seama că – pentru ele, cel puțin – școala e locul în care „înveți carte“. E spațiul în care copiii lor învață Română și Mate, Biologie și Geografie, învață „disciplina“, „regulile“, „respectul“.

Până să stabilim ce înseamnă pentru fiecare „disciplina“, „regulile“ ori „respectul“, este esențial să observăm cât preț punem pe dezvoltarea emoțională a copiilor noștri.

Ne pasă de teme, de note, de serbări, dar cât de des ne întrebăm ce simt ei cât timp sunt la școală? Cât de caldă e Doamna cu ei sau cât de bine le sunt înțelese emoțiile, fricile, nesiguranțele…

Adesea ne întrebăm copiii dacă au înțeles ce le-a explicat învățătoarea, dar nu știm cât de bine îi înțelege ea pe ei. Se vorbește de la o vreme încoace de parenting necondiționat, despre empatie, generozitate, iubire necondiționată, dar școlile din România păstrează încă aerul rigid al Epocii de Aur.

Ne dorim cu toții copii independenți, curajoși, curioși, care să știe în orice moment că îi iubim și că le suntem alături orice s-ar întâmpla. Dar pentru ca acest lucru să se întâmple, ar trebui să ne îndreptăm atenția și către dezvoltarea lor emoțională, nu doar înspre parcursul educațional în sens strict științific.

De aceea, în ultima perioadă se poate observa cum resursele educaționale noi îmbină în mod firesc educația cu jocul. Știința cu ludicul. Materia școlară nu mai apare simplă, goală, ci este integrată într-o poveste, e însoțită de joc, mișcare și culoare.

Copiii învață acum jucându-se, pentru că atunci când se joacă sunt concentrați 100% și dornici să găsească soluții, să afle cât mai multe lucruri noi și tocmai de aceea în ultima perioadă tot mai mulți copii chiar merg la școală cu plăcere.

Produsul educa'ional online pentru clasele primare ScoalaIntuitext.ro
Produsul educa’ional online pentru clasele primare ScoalaIntuitext.ro

Când experiența învățării este una pozitivă, atunci copiii noștri își vor dori singuri să o repete cât mai des, pentru că vor asocia educația cu bucuria și o stare de bine.

În plus, utilizarea produselor moderne de învățare, cum este și ScoalaIntuitext.ro, de pildă, nu doar ca îi ajută pe copii să învețe cu plăcere, dar conțin și resurse educaționale ca atare ce dezvoltă latura emoțională a elevilor.

În fapt, acestea sunt mijloace care plac foarte mult elevilor și care pot fi introduse cu măiestrie de către dascăli. Da, îi pot ajuta, pentru că tehnologia face parte din viața lor, iar utilizarea acesteia de către școală înseamnă a face învățarea atractivă, prietenoasă, a lua în considerare preocupările și interesele lor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *