Clasele primare – înțelegerea noțiunilor dificile

Idei de învățare eficientă

Claudia Cojocea - Editor
Clasele primare – înțelegerea noțiunilor dificile
Clasele primare – înțelegerea noțiunilor dificile

După o minunată vacanță de iarnă, copiii noștri au revenit la școală.

Iar teme, poezii de învățat, concursuri școlare sau chiar pregătiri pentru Evaluările Naționale din clasele primare.

Recent, am aflat de aici cum putem noi, părinții, săi sprijinim și să le fim alături, arătându-le înțelegere și vorbindu-le cu calm și optimism.

Dar dincolo de sprijinul moral și emoțional, e important să le punem la dispoziție și produse de învățare moderne, actuale, care să-i ajute să înțeleagă mai ușor materia școlară predată la clasă de învățătoare.

De altfel, una dintre cele mai des invocate probleme la clasele primare este lipsa atenției la ore. Copiii noștri se gândesc la altceva, se joacă între ei, râd, vorbesc.

Într-un fel, această lipsă de concentrare este normală în primii ani de școală și de aceea misiunea cadrului didactic este cu atât mai dificilă.

Predarea lecțiilor noi și a noțiunilor dificile pare o aventură într-un tărâm misterios, cu rezultate greu de anticipat.

De aceea, școala trebuie să fie un loc în care copiii să vină cu plăcere.

Activitățile școlare nu trebuie să reprezinte o ruptură în viața lor, mediul școlar nu ar trebui să fie unul rigid, ci unul relaxant, în care micii elevi să se manifeste cu spontaneitate, să învețe jucându-se, să beneficieze de un climat cald, calm, protector și încurajator.

De asemenea, activitățile de învățare trebuie să reprezinte o continuare a activităților plăcute pe care copiii le desfășoară acasă, împreună cu părinții sau cu prietenii.

Învățătorul este magicianul care, cu priceperea și talentul său pedagogic, creează la școală o lume frumoasă, de care elevii sunt atrași și unde doresc să vină și să se manifeste în fiecare zi.

Învățătorul este cel care propune activități de învățare plăcute, diversificate, care săi incite pe copii la acțiune: jocuri didactice, jocuri de rol, experimente, întreceri, activități care integrează muzica, dansul sau desenul.

Un alt „secret”, care îi atrage pe copii către activitățile școlare, sunt scurtele momente în care glumele își fac loc în lecțiile noastre.

Zâmbetul, râsul și voia bună relaxează, dau o stare de bine, detensionează, captează atenția și copilul învață mai ușor și cu plăcere.

La școală, învățătorul va satisface dorința de afirmare a fiecărui copil în parte, a creșterii stimei de sine (specifică la această vârstă); le va da posibilitatea să se manifeste sau să acționeze în domeniul care îi pasionează și unde sunt talentați.

O metodă – tot mai populară în ultima perioadă – prin care apropiem școala de copii o reprezintă produsele propriu-zise de învățare.

Ce instrumente de studiu le oferim copiilor noștri astfel încât să îi ajutăm să-și dorească singuri să învețe?

Aceste resurse, cum este și site-ul educațional pentru clasele primare ScoalaIntuitext.ro, le plac foarte mult elevilor și pot fi folosite ca surse de inspirație chiar de către dascăli.

În cazul copiilor, aceste produse le încurajează deschiderea către învățătură, pentru că tehnologia face parte din viața lor încă din primii ani de viață.

„Produsele moderne de învățare, așa cum este și site-ul ScoalaIntuitext.ro reprezintă un mijloc complementar de învățare, a cărui eficiență este incontestabilă. Prin intermediul produselor digitale copilul învață cu plăcere, jucându-se.

 Astfel, el are posibilitatea să aplice creativ cunoștințele și competențele dobândite la școală. De asemenea, elevul devine conștient că tot ceea ce învață la școală poate fi folosit în alte contexte,  pentru rezolvarea unor situații concrete de viață.

 Jocurile de logică sau de memorie, animațiile explicative, curiozitățile sau experimentele interactive care se găsesc pe platforma de învățare ScoalaIntuitext.ro îi ajută pe copii să-și fixeze noțiunile predate la clasă și să-și îmbogățească bagajul de cunoștințe și abilități cu altele noi.

 Rezolvarea testelor din platformă îi ajută să verifice în ce măsură și-au însușit materia și le oferă posibilitatea să obțină calificative mai bune la testele administrate în clasă“, susține Iuliana Drăgan, specialist Intuitext în educație și profesor pentru învățământul primar.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *