Jocurile îl pot face pe elev să învețe cu plăcere
Credem în puterea exemplelor. Vă prezentăm două experiențe didactice, în care platforma ScoalaIntuitext este utilizată, la ore, de către două doamne profesoare de învățământ primar: prof. înv. primar Iulia Tutulan și prof. înv.primar Dorina Petrache.
Cum creștem motivația și implicarea elevilor cu ajutorul jocurilor educationale?
Primul exemplu este prezentat de prof. înv. primar Iulia Tutulan și se referă la Învățarea și folosirea semnelor de punctuație prin ScoalaIntuitext, care reprezintă un proces de durată.
Trebuie create contexte variate de exersare și fixare a acestora. Ele pot fi completate cu jocuri educaționale care sa atragă copilul și care să-i determine motivația intrinsecă de a-și dezvolta noi competențe.
ScoalaIntuitext vă ajută în aceste demersuri, punând la dispoziție, pe lângă materiale de învățare, și multiple jocuri de exersare:
Astăzi vă voi prezenta cum subiectul semne de punctuație, tematica discutată la Comunicare în limba română, clasa a II- a, a fost exersat cu ajutorul jocurilor educaționale aflate pe ScoalaIntuitext.
Deși subiectul discutat este destul de abstract pentru elevii clasei a II-a, jocurile de pe ScoalaIntuitext au determinat o participare conștientă și activă din partea lor.
Al doilea exemplu este oferit de prof. înv.primar Dorina Petrache și prezintă cum pot identifica elevii verbele printr-un joc interactiv.
Copiii învață cu plăcere dacă în actul didactic sunt incluse și elemente ludice. În plus, dacă ne referim și la profilul copiilor din ziua de astăzi, pasionați în mod clar de tehnologie, atunci am putea gândi și alte posibilități de exersare și evaluare. Cum? folosindu-ne de jocurile educaționale.
De exemplu, prin intermediul jocului interactiv de mai jos copiii pot identifica verbele, numărul acestora într-un mod atractiv, află în timp real rezultatul obținut.
Eu l-am folosit în sala de clasă în partea de feedback a lecției: Verbul și numărul acestuia.
Au fost foarte încântați. De ce? Pentru că, atunci când vorbim de jocuri, ei nu mai simt nicio presiune. Cu ajutorul aplicatiei ScoalaIntuitext am putut să distribui exercițiul tuturor elevilor mei, și, în felul acesta, să ne jucăm împreună = exersăm împreună.