Planificarea calendaristică și proiectarea unităților de învățare pentru clasa pregătitoare

Ionut

Ghid pentru anul școlar 2024 – 2025: util învățătorilor de la clasa pregătitoare

Au început pregătirile pentru noul an școlar 2024 – 2025, iar majoritatea cadrelor didactice  se concentrează pe planificarea calendaristică și pe proiectarea eficientă a unităților de învățare. Pregătirea din timp este esențială în gestionarea provocărilor unui an școlar dinamic și, uneori, cu surprize neprevăzute.

Editura Intuitext și  Școala Intuitext v-au pregătit materiale utile în coordonarea activităților educaționale în noul an școlar: planificare calendaristică, propunere de orar și proiectarea unităților de învățare pentru clasa pregătitoare.

Materialele sunt disponibile spre descărcare în format PDF:

În rândurile următoare, veți găsi informații utile despre ce cuprind materialele și de ce sunt importante în noul an școlar.

Planificarea calendaristică: Organizare și flexibilitate

Planificarea calendaristică pentru anul școlar 2024-2025 este structurată în 36 de săptămâni, împărțite în 5 intervale de cursuri (M1-M5). Fiecare interval este conceput pentru a include atât perioade de învățare intensivă, cât și momente de pauză și reflecție, esențiale pentru dezvoltarea armonioasă a elevilor.

Puncte cheie ale planificării:

Săptămâna „Școala Altfel”: Programată orientativ în săptămâna 19 (5-9 februarie 2025), această săptămână oferă oportunitatea de a organiza activități educative non-formale, care să stimuleze creativitatea și gândirea critică a elevilor.

Săptămâna Verde – săptămâna 33 (26-30 mai 2025): Acest interval este dedicat activităților care promovează educația ecologică și conștientizarea importanței protejării mediului.

Flexibilitate: Este important de reținut că aceste programe sunt incluse orientativ, iar decizia finală cu privire la implementarea lor revine fiecărei unități de învățământ. Aceasta vă oferă libertatea de a adapta calendarul în funcție de nevoile specifice ale elevilor și comunității școlare.

Proiectarea integrată a unităților de învățare: crearea unui parcurs educațional clar

Proiectarea unităților de învățare pentru clasa pregătitoare este esențială pentru a asigura un parcurs educațional clar. Materialul „Proiectarea unităților de învățare” pentru anul școlar 2024-2025 oferă o structură detaliată pentru fiecare tematică, incluzând competențele specifice, activitățile de învățare, conținuturile educaționale și metodele de evaluare. 

Particularități ale planificării pe care merită să le cunoașteți:

Unitatea 2: Despre mine

Această unitate, programată pentru săptămânile 3-5, se concentrează pe autocunoaștere și dezvoltarea unei atitudini pozitive față de sine și ceilalți. Activitățile incluse, precum realizarea unui autoportret sau identificarea părților corpului, sunt menite să sprijine elevii în construirea unei imagini de sine sănătoase.

Unitatea 7: Ocrotesc natura

Programată pentru săptămânile 20-22, această unitate abordează teme legate de protejarea mediului înconjurător. Activitățile propuse includ identificarea unor simboluri ecologice și discutarea importanței protejării naturii.

Metode de evaluare:

Proiectarea unităților de învățare include și metode clare de evaluare, atât formativă, cât și sumativă, pentru a monitoriza progresul fiecărui elev și a oferi feedback constructiv.

Importanța unei planificări atent structurate

O planificare calendaristică și o proiectare a unităților de învățare sunt esențiale pentru a crea un mediu de învățare organizat și predictibil. Acestea permit elevilor să se simtă în siguranță și să înțeleagă pașii pe care îi urmează în procesul educațional. În același timp, oferă cadrul didactic flexibilitatea necesară pentru a adapta planificarea la nevoile specifice ale fiecărei clase.

Prin utilizarea materialelor create de specialiștii de la Editura Ituitext și ScoalaIntuitext, veți putea ghida elevii pe un parcurs educațional de succes, în care învățarea devine o experiență plăcută și interactivă.

Vă dorim mult succes în noul an școlar 2024-2025!

11 comentarii la „Planificarea calendaristică și proiectarea unităților de învățare pentru clasa pregătitoare”
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *