Limba și literatura română
~ clasa a III-a ~

1. Poveștile Pământului

  • Identificarea elementelor lipsă dintr-o imagine dată
  • Identificarea enunțului care se potrivește cu imaginea dată
  • Realizarea albumului clasei - atelier de creație
  • Toamna
  • Spiridușul cel bun al cărții, după Ada Teodorescu
  • Ascultăm și comunicăm!
  • Povestea pământului și a muncii
  • Cu nasul în carte, după Nina Cassian
  • Așezarea textului în pagina caietului
  • Jurnalul de lectură
  • Înțelegerea unui text literar
  • Formularea unui răspuns emoțional față de textul citit
  • Reguli de despărțire în silabe la capăt de rând
  • Exersare, joc și învățare

2. Călătorie pe un nor

  • Furtuna, după Ruth Stiles Gannett
  • Țara lui Vreau-și-primesc, după Andre Maurois
  • Personajele textului
  • O vizită la Cumuleta, după George Ricus
  • Semne de punctuație
  • Scrierea textului în care se prezintă o întâmplare imaginată
  • Formularea unei păreri despre personajul unei povești
  • Alegerea cuvintelor potrivite în scrierea unui text
  • Exersare, joc și învățare

3. Animalele au povestea lor

  • Ruxi, după Matthew Lipman
  • Povestirea orală a unor întâmplări trăite
  • Scrierea textului în care se prezintă o întâmplare trăită
  • Cocoș de munte fotografiat, după Ionel Pop
  • Povestirea orală a unor întâmplări citite
  • Ascultăm și comunicăm
  • Gruparea textului în fragmente
  • Ideea principală a unui fragment
  • Casa lui Tomi, după Adrian Oprescu
  • Scrierea enunțurilor în ordinea desfășurării întâmplărilor
  • Exersare, joc şi învăţare

4. Plantele au povestea lor

  • Formule de solicitare
  • Textul nonliterar
  • Puiul de elefant, după Rudyard Kipling
  • Redactarea unui text care prezintă o întâmplare imaginată
  • Recapitulare
  • Exersare, joc și învățare

5. Semnele nescrise ale naturii

  • Cuvântul - parte de vorbire
  • Substantivul
  • Afișul
  • Natura nu te iartă, după Passionaria Stoicescu
  • Substantivul - număr și gen
  • Recapitulare

6. În lumea sunetelor și a culorilor

  • Confecționarea unor oameni de zăpadă - atelier de creație
  • Prezentarea unui personaj
  • Identificarea denumirilor unor imagini
  • Fram, ursul polar, după Cezar Petrescu
  • Adjectivul
  • Descrierea unui obiect
  • Valea cu fluturi, cu păsări şi cu flori, după Fănuş Neagu
  • Adjectivul - număr și gen
  • Descrierea unei persoane
  • Pietricica și caracatița, după Henri Cornelus
  • Scrierea unor instrucțiuni
  • Ascultăm și comunicăm!
  • Exersare, joc și învățare

7. Împreună descoperim corpurile din jurul nostru

  • Fluturașul publicitar
  • Pronumele
  • Numărul pronumelui personal
  • Pronumele personal
  • Numărul pronumelui personal
  • Ascultăm și comunicăm!

8. Atelier de joc, invenţii şi învăţare

  • Verbul
  • Invitația
  • Verbul. Numărul verbului
  • Ascultăm și comunicăm!
  • E-mailul
  • Recapitulare
  • Exersare, joc și învățare

9. Explorez relațiile cu ceilalți

  • Cum adresăm o rugăminte/o cerere/o informație
  • Comunicarea politicoasă
  • Scrierea unui text în care se prezintă o întâmplare
  • Scrierea unui dialog
  • Recapitulare

10. Joc și prietenie

  • La scăldat, după Ion Creangă
  • Enunțul
  • Ascultăm și comunicăm!
  • Cartea poștală
  • Exersare, joc și învățare

11. Curcubeul vacanței

  • Evaluare finală
  • Vacanța, după Emilia Căldăraru
  • James și piersica uriașă, după Roald Dahl