Nu înțeleg noțiunile noi din clasă?

Ce uităm să facem noi, părinții

Claudia Cojocea - Editor
Nu înțeleg noțiunile noi din clasă? Ce uităm să facem noi, părinții
Nu înțeleg noțiunile noi din clasă?

Una dintre cele mai frecvente probleme cu care se confruntă cadrele didactice la clasele primare este lipsa de atenție a copiilor la ore. Fie că se joacă cu colegul de bancă, fie că se gândesc la jocul preferat, elevii nu reușesc să se concentreze și să înțeleagă din clasă toate noțiunile noi predate de învățătoare.

Ajunși acasă, unde trebuie să-și facă temele, copiii se plâng că nu știu să rezolve problemele la Matematică sau chiar anumite exerciții la Comunicare în Limba Română.

Dar dacă am reuși noi, părinții, acasă să le dezvoltăm atenția și răbdarea prin metode educaționale moderne și atractive?

De multe ori așteptăm din partea cadrului didactic să rezolve toate problemele ce țin de educația copiilor noștri, însă dinamica orelor de studiu de la școală împiedică învățătoarea sau învățătorul să acopere toate nevoile cognitive și emoționale ale celor mici.

De aceea, specialiștii în educație ne sfătuiesc pe noi, părinții, să ne alăturăm eforturilor școlii și să ne ajutăm copiii să-și formeze abilități și deprinderi sănătoase și utile pe termen lung.

Iar atenția, capacitatea de concentrare și răbdarea sunt câteva dintre ele.

Cinstit vorbind, învățarea presupune efort, perseverență și dorința de a încerca cu determinare pentru a reuși. E nevoie să le spunem copiilor că nu e ușor, dar că le suntem alături pe tot parcursul lor educațional.

În paralel, e recomandat să ne informăm și să-i susținem – pe lângă sprijinul moral și afectiv – și prin produse de învățare care să-i ajute să înțeleagă mai ușor materia școlară.

Mai ușor și într-un mod mai plăcut. Cu cât învățarea e mai plăcută pentru ei, cu atât vor fi mai deschiși să descopere lucruri noi și, astfel, vor dobândi o curiozitate vie să afle, să cunoască, să cerceteze.

Astfel, produsul educațional online ScoalaIntuitext.ro îi ajută pe copiii din clasele primare să înțeleagă mai ușor noțiunile noi predate la clasă de învățătoare, dar și să recapituleze concepte deja învățate.

Prin jocuri educaționale, filmulețe plăcute de predare, teste sau experimente interactive de laborator, micii exploratori înțeleg într-un mod atractiv materia din programa școlară corespunzătoare clasei lor. Astfel, fiind implicați în această activitate plăcută de învățare, copiii noștri își vor forma în mod natural abilitatea de a se concentra și de a fi atenți pentru intervale mai lungi de timp.

Care sunt cele mai periculoase greșeli pe care le fac dascălii și părinții atunci când vine vorba despre dorința lor de a-i determina pe copii să învețe?

Noi, adulții, putem porni pe un drum greșit dacă nu inițiem un dialog, o conectare cu copiii noștri pentru a identifica de ce nu vor să învețe sau dacă recurgem la comportamente ineficiente (repetare insistentă: Învață! Învață!, lupta pentru putere, amenințarea cu repetenția, șantajul emoțional, lipsa de răbdare etc.), adică o lipsă de înțelegere, comunicare, conectare, de empatie.

Foarte important este ca adultul să identifice problema, împreună cu copilul. Pot fi situații în care copilul nu înțelege, se simte depășit, are altceva mai interesant de făcut, mai presant care îi ocupă mintea sau nu îi place ceea ce studiază etc.

Ideea este că există o motivație a comportamentuluicopilului care trebuie identificată. Este important ca adulții să se conecteze cu copilul, să încerce să înțeleagă perspectiva copilului asupra neimplicării în învățare.

Odată identificată problema, poate fi nevoie de intervenția profesorului/părintelui în probleme care nu intră în responsabilitatea copilului, poate fi nevoie de sprijin astfel încât copilul să poată să facă singur sau poate fi nevoie de o limită comunicată copilului în mod ferm, dar cu respect.

De asemenea, este important de subliniat că nu trebuie să ne așteptăm că, odată rezolvată implicarea copilului în învățare, să rămână așa.

Învățarea este o activitate complexă, uneori dificilă, frustrantă, de lungă durată și copilul are nevoie să învețe să facă față situațiilor de acest tip, de fapt este o lecție de viață despre cum ne motivăm sau demotivăm de-al lungul activităților pe care le vom întâlni mereu în viață“, este de părere Cristina Honcioiu, specialist Intuitext în educație.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *