Ghid metodic: Cunoștințe și abilități prerechizite pentru construirea conceptului de număr natural Cunoștințe și abilități prerechizite pentru construirea conceptului de număr natural Care sunt cunoștințele, priceperile şi deprinderile pe care trebuie să le posede un elev care este în clasa pregătitoare pentru … Continuă lectura „Ghid metodic: Cunoștințe și abilități prerechizite pentru construirea conceptului de număr natural”
Ghid metodic: Aplicarea matricei rigorii lui Hess în învățarea profundă a adunării numerelor naturale până la 10.000 (cu și fără trecere peste ordin) Pentru o învățare profundă și de durată a adunării numerelor naturale 0-10.000 (cu/fără trecere peste ordin), putem folosi matricea rigorii … Continuă lectura „Ghid metodic: Aplicarea matricei rigorii lui Hess în învățarea profundă a adunării numerelor naturale până la 10.000 (cu și fără trecere peste ordin)”
Ghid metodic: Învățarea profundă a adunării nr. naturale 0-100 prin sarcini de lucru bazate pe taxonomia lui Bloom Importanța taxonomiei lui Bloom pentru dezvoltarea unei competențe specifice Pentru a sprijini elevii de clasa I să învețe profund și de durată „Adunarea numerelor până la 100, cu și … Continuă lectura „Ghid metodic: Învățarea profundă a adunării nr. naturale 0-100 prin sarcini de lucru bazate pe taxonomia lui Bloom”
Ghid metodic: Cum să transformi predarea Adunării numerelor 0-20 într-o aventură interactivă folosind ultimele descoperiri neuroștiințifice Predarea adunării numerelor de la 0 la 20 fără trecere peste ordin reprezintă o etapă esențială în dezvoltarea abilităților matematice … Continuă lectura „Ghid metodic: Cum să transformi predarea Adunării numerelor 0-20 într-o aventură interactivă folosind ultimele descoperiri neuroștiințifice”
Ghid metodic: Formarea inițială a cadrelor didactice în perioada 1900-1926 Acest articol face parte din campania #Respect pentru dascăli! Formarea inițială a cadrelor didactice în perioada 1900-1926 a cunoscut numeroase … Continuă lectura „Ghid metodic: Formarea inițială a cadrelor didactice în perioada 1900-1926”
Ghid metodic: Neuroștiința și matematica: care este legătura dintre dezvoltarea simțului numeric și învățarea matematicii Legătura dintre învățarea matematicii și simțul numeric – date din ultimele cercetări din domeniul neuroștiințelor Știați că numeroase cercetări demonstrează că dobândirea competențelor matematice influențează obținerea succesului în carieră (Rivera-Batiz, 1992), alegerile în domeniul sănătății … Continuă lectura „Ghid metodic: Neuroștiința și matematica: care este legătura dintre dezvoltarea simțului numeric și învățarea matematicii”
Ghid metodic: Compararea a două fracții Ghid metodic: Compararea a două fracții cu același numărător sau numitor la clasa a IV-a Pe parcursul învățământului primar, procesul de învățare a matematicii implică înțelegerea conceptelor de bază precum fracțiile. O etapă crucială în … Continuă lectura „Ghid metodic: Compararea a două fracții”
Ghid metodic: predarea fracțiilor egale Predarea fracțiilor egale Ce sunt fracțiile egale? Fracțiile egale reprezintă o noțiune fundamentală în matematică, însă dificil de înțeles de către elevii din … Continuă lectura „Ghid metodic: predarea fracțiilor egale”
Ghid metodic: Compararea fracțiilor cu întregul folosind metoda CPA Ghid metodic predarea Fracțiilor: Compararea fracțiilor cu întregul În cercetările pedagogice analizate, apar două metode de a preda fracțiile: 1) metoda corespondenței – împărțim o prăjitură/o pizza la … Continuă lectura „Ghid metodic: Compararea fracțiilor cu întregul folosind metoda CPA”
Ghid metodic: Predarea fracțiilor la clasele primare Știați că elevii din Singapore la testarea internațională pentru clasa a IV-a TIMSS sunt pe locul I? Una dintre metodele … Continuă lectura „Ghid metodic: Predarea fracțiilor la clasele primare”
Ghid metodic: Dezvoltarea competențelor specifice la Matematică Întrebarea cum dezvoltăm competențele specifice la Matematică ne urmărește pe parcursul fiecărui an școlar. Psihopedagogii belgieni coordonați de Philippe Parmentier … Continuă lectura „Ghid metodic: Dezvoltarea competențelor specifice la Matematică”
Ghid metodic: Abordări pedagogice pentru dezvoltarea competențelor specifice Urmare a numeroaselor definiții date conceptului ”competența”, J. Aubret şi P. Gilbert (2003, pp.8-9), desprind patru trăsături comune ale noţiunii … Continuă lectura „Ghid metodic: Abordări pedagogice pentru dezvoltarea competențelor specifice”
Ghid metodic: Înțelegerea provocărilor predării tablei înmulțirii – o perspectivă neuroștiințifică și didactică Didactica predării matematicii la clasele a II-a și a III-a Învățarea tablei înmulțirii este o etapă fundamentală în studiul matematicii și o provocare pentru mulți elevi. Abordările tradiționale de învățare … Continuă lectura „Ghid metodic: Înțelegerea provocărilor predării tablei înmulțirii – o perspectivă neuroștiințifică și didactică”