Scrisul este un instrument de bază al activității intelectuale: achiziție fundamentală Etape și importanța unei metode eficiente în predarea scrisului la ora de Comunicare în Limba Română Scrisul este o abilitate … Continuă lectura „Scrisul este un instrument de bază al activității intelectuale: achiziție fundamentală”
Ghid metodic: Strategii didactice pentru învățarea citirii și scrierii în clasa I Învățarea citirii și scrierii reprezintă achizițiile fundamentele în învățământul primar, mai ales când elevii prind drag de lectură și caută … Continuă lectura „Ghid metodic: Strategii didactice pentru învățarea citirii și scrierii în clasa I”
Ghid metodic: Cum să transformi predarea Adunării numerelor 0-20 într-o aventură interactivă folosind ultimele descoperiri neuroștiințifice Predarea adunării numerelor de la 0 la 20 fără trecere peste ordin reprezintă o etapă esențială în dezvoltarea abilităților matematice … Continuă lectura „Ghid metodic: Cum să transformi predarea Adunării numerelor 0-20 într-o aventură interactivă folosind ultimele descoperiri neuroștiințifice”
Ghid metodic: Formarea inițială a cadrelor didactice în perioada 1900-1926 Acest articol face parte din campania #Respect pentru dascăli! Formarea inițială a cadrelor didactice în perioada 1900-1926 a cunoscut numeroase … Continuă lectura „Ghid metodic: Formarea inițială a cadrelor didactice în perioada 1900-1926”
Ghid metodic : Istoria formării inițiale și continue a cadrelor didactice în România Școala pedagogică românească are o tradiție puternică și bogată, prima lege a învățământului fiind din anul 1864. Vă propunem o … Continuă lectura „Ghid metodic : Istoria formării inițiale și continue a cadrelor didactice în România ”
Ghid metodic: Neuroștiința și matematica: care este legătura dintre simțului numeric și învățarea matematicii Legătura dintre învățarea matematicii și simțul numeric – date din ultimele cercetări din domeniul neuroștiințelor Știați că numeroase cercetări demonstrează că dobândirea competențelor matematice influențează obținerea succesului în carieră (Rivera-Batiz, 1992), alegerile în domeniul sănătății … Continuă lectura „Ghid metodic: Neuroștiința și matematica: care este legătura dintre simțului numeric și învățarea matematicii”
Ghid metodic: Modelul comunicativ-funcțional în predarea Limbii și Literaturii Române Activitatea unui învățător în cadrul orelor de Limba și Literatura Română este condiționată de o bună cunoaștere a domeniului disciplinei … Continuă lectura „Ghid metodic: Modelul comunicativ-funcțional în predarea Limbii și Literaturii Române”
Ghid metodic: Compararea a două fracții Ghid metodic: Compararea a două fracții cu același numărător sau numitor la clasa a IV-a Pe parcursul învățământului primar, procesul de învățare a matematicii implică înțelegerea conceptelor de bază precum fracțiile. O etapă crucială în … Continuă lectura „Ghid metodic: Compararea a două fracții”
Ghid metodic: predarea fracțiilor egale Predarea fracțiilor egale Ce sunt fracțiile egale? Fracțiile egale reprezintă o noțiune fundamentală în matematică, însă dificil de înțeles de către elevii din … Continuă lectura „Ghid metodic: predarea fracțiilor egale”
Ghid metodic: Compararea fracțiilor cu întregul folosind metoda CPA Ghid metodic predarea Fracțiilor: Compararea fracțiilor cu întregul În cercetările pedagogice analizate, apar două metode de a preda fracțiile: 1) metoda corespondenței – împărțim o prăjitură/o pizza la … Continuă lectura „Ghid metodic: Compararea fracțiilor cu întregul folosind metoda CPA”
Ghid metodic: Predarea fracțiilor la clasele primare Știați că elevii din Singapore la testarea internațională pentru clasa a IV-a TIMSS sunt pe locul I? Una dintre metodele … Continuă lectura „Ghid metodic: Predarea fracțiilor la clasele primare”
Ghid metodic: Dezvoltarea competențelor specifice la Matematică Întrebarea cum dezvoltăm competențele specifice la Matematică ne urmărește pe parcursul fiecărui an școlar. Psihopedagogii belgieni coordonați de Philippe Parmentier … Continuă lectura „Ghid metodic: Dezvoltarea competențelor specifice la Matematică”
Ghid metodic: Abordări pedagogice pentru dezvoltarea competențelor specifice Urmare a numeroaselor definiții date conceptului ”competența”, J. Aubret şi P. Gilbert (2003, pp.8-9), desprind patru trăsături comune ale noţiunii … Continuă lectura „Ghid metodic: Abordări pedagogice pentru dezvoltarea competențelor specifice”
Ghid metodic: Înțelegerea provocărilor predării tablei înmulțirii: o perspectivă neuroștiințifică și didactică Didactica predării matematicii la clasele a II-a și a III-a Învățarea tablei înmulțirii este o etapă fundamentală în studiul matematicii și o provocare pentru mulți elevi. Abordările tradiționale de învățare … Continuă lectura „Ghid metodic: Înțelegerea provocărilor predării tablei înmulțirii: o perspectivă neuroștiințifică și didactică”
Ghid metodic: Cum să dezvoltați competența de a descrie obiectele, ființele din universul imediat sau imaginar la clasa a III-a Didactica disciplinelor CLR și LLR din învățământul primar În clasa a III-a, elevii continuă să exploreze lumea din jurul lor, învățând despre diferitele tipuri de obiecte și ființe, … Continuă lectura „Ghid metodic: Cum să dezvoltați competența de a descrie obiectele, ființele din universul imediat sau imaginar la clasa a III-a”