Ghid didactic: Comunicarea orală ca mijloc de învățare Comunicarea orală este cheia unei învățări active în clasele primare. Într-un articol anterior am tratat subiectul comunicării orale, în cadrul … Continuă lectura „Ghid didactic: Comunicarea orală ca mijloc de învățare”
Ghid metodic: Ce este comunicarea orală Ce este comunicarea orală? Sfaturi practice pentru învățătorii de la clasele primare Comunicarea orală este unul din pilonii de bază … Continuă lectura „Ghid metodic: Ce este comunicarea orală”
Ghid metodic: exemple de citire si strategii de eficientizare a procesului Citirea este una dintre cele mai importante competențe pe care elevii din clasele primare trebuie să le dezvolte. Dobândirea abilității … Continuă lectura „Ghid metodic: exemple de citire si strategii de eficientizare a procesului”
Ghid metodic. Ce este lectura explicativă și care este algoritmul de aplicare? Ce este lectura explicativă? Lectura explicativă reprezintă un complex de metode care îmbină conversația, explicația, demonstrația, povestirea și jocul de … Continuă lectura „Ghid metodic. Ce este lectura explicativă și care este algoritmul de aplicare?”
Ghid metodic: Cunoștințe și abilități prerechizite pentru construirea conceptului de număr natural Cunoștințe și abilități prerechizite pentru construirea conceptului de număr natural Care sunt cunoștințele, priceperile şi deprinderile pe care trebuie să le posede un elev care este în clasa pregătitoare pentru … Continuă lectura „Ghid metodic: Cunoștințe și abilități prerechizite pentru construirea conceptului de număr natural”
Ghid metodic: Aplicarea matricei rigorii lui Hess în învățarea profundă a adunării numerelor naturale până la 10.000 (cu și fără trecere peste ordin) Pentru o învățare profundă și de durată a adunării numerelor naturale 0-10.000 (cu/fără trecere peste ordin), putem folosi matricea rigorii … Continuă lectura „Ghid metodic: Aplicarea matricei rigorii lui Hess în învățarea profundă a adunării numerelor naturale până la 10.000 (cu și fără trecere peste ordin)”
Ghid metodic: Învățarea profundă a adunării nr. naturale 0-100 prin sarcini de lucru bazate pe taxonomia lui Bloom Importanța taxonomiei lui Bloom pentru dezvoltarea unei competențe specifice Pentru a sprijini elevii de clasa I să învețe profund și de durată „Adunarea numerelor până la 100, cu și … Continuă lectura „Ghid metodic: Învățarea profundă a adunării nr. naturale 0-100 prin sarcini de lucru bazate pe taxonomia lui Bloom”
Ghid metodic: Metode eficiente de integrare a elementelor de construcție a comunicării în lecțiile de LLR Limbajul este esențial în dezvoltarea armonioasă a copiilor, iar predarea limbii române în ciclul primar necesară o abordare constructivă și … Continuă lectura „Ghid metodic: Metode eficiente de integrare a elementelor de construcție a comunicării în lecțiile de LLR”
Ghid metodic: Metode și tehnici eficiente pentru dezvoltarea competenței de receptare și producere a mesajelor scrise Cum dezvoltăm capacitatea de receptare a mesajului scris și de exprimare în scris la elevii din învățământul primar? De ce … Continuă lectura „Ghid metodic: Metode și tehnici eficiente pentru dezvoltarea competenței de receptare și producere a mesajelor scrise”
Ghid metodic: Scrisul este un instrument de bază al activității intelectuale – achiziție fundamentală Etape și importanța unei metode eficiente în predarea scrisului la ora de Comunicare în Limba Română Scrisul este o abilitate … Continuă lectura „Ghid metodic: Scrisul este un instrument de bază al activității intelectuale – achiziție fundamentală”
Ghid metodic: Strategii didactice pentru învățarea citirii și scrierii în clasa I Învățarea citirii și scrierii reprezintă achizițiile fundamentele în învățământul primar, mai ales când elevii prind drag de lectură și caută … Continuă lectura „Ghid metodic: Strategii didactice pentru învățarea citirii și scrierii în clasa I”
Ghid metodic: Cum să transformi predarea Adunării numerelor 0-20 într-o aventură interactivă folosind ultimele descoperiri neuroștiințifice Predarea adunării numerelor de la 0 la 20 fără trecere peste ordin reprezintă o etapă esențială în dezvoltarea abilităților matematice … Continuă lectura „Ghid metodic: Cum să transformi predarea Adunării numerelor 0-20 într-o aventură interactivă folosind ultimele descoperiri neuroștiințifice”
Ghid metodic: Formarea inițială a cadrelor didactice în perioada 1900-1926 Acest articol face parte din campania #Respect pentru dascăli! Formarea inițială a cadrelor didactice în perioada 1900-1926 a cunoscut numeroase … Continuă lectura „Ghid metodic: Formarea inițială a cadrelor didactice în perioada 1900-1926”
Ghid metodic : Istoria formării inițiale și continue a cadrelor didactice în România Școala pedagogică românească are o tradiție puternică și bogată, prima lege a învățământului fiind din anul 1864. Vă propunem o … Continuă lectura „Ghid metodic : Istoria formării inițiale și continue a cadrelor didactice în România ”
Ghid metodic: Neuroștiința și matematica: care este legătura dintre dezvoltarea simțului numeric și învățarea matematicii Legătura dintre învățarea matematicii și simțul numeric – date din ultimele cercetări din domeniul neuroștiințelor Știați că numeroase cercetări demonstrează că dobândirea competențelor matematice influențează obținerea succesului în carieră (Rivera-Batiz, 1992), alegerile în domeniul sănătății … Continuă lectura „Ghid metodic: Neuroștiința și matematica: care este legătura dintre dezvoltarea simțului numeric și învățarea matematicii”
Ghid metodic: Modelul comunicativ-funcțional în predarea Limbii și Literaturii Române Activitatea unui învățător în cadrul orelor de Limba și Literatura Română este condiționată de o bună cunoaștere a domeniului disciplinei … Continuă lectura „Ghid metodic: Modelul comunicativ-funcțional în predarea Limbii și Literaturii Române”
Ghid metodic: Compararea a două fracții Ghid metodic: Compararea a două fracții cu același numărător sau numitor la clasa a IV-a Pe parcursul învățământului primar, procesul de învățare a matematicii implică înțelegerea conceptelor de bază precum fracțiile. O etapă crucială în … Continuă lectura „Ghid metodic: Compararea a două fracții”
Ghid metodic: predarea fracțiilor egale Predarea fracțiilor egale Ce sunt fracțiile egale? Fracțiile egale reprezintă o noțiune fundamentală în matematică, însă dificil de înțeles de către elevii din … Continuă lectura „Ghid metodic: predarea fracțiilor egale”
Ghid metodic: Compararea fracțiilor cu întregul folosind metoda CPA Ghid metodic predarea Fracțiilor: Compararea fracțiilor cu întregul În cercetările pedagogice analizate, apar două metode de a preda fracțiile: 1) metoda corespondenței – împărțim o prăjitură/o pizza la … Continuă lectura „Ghid metodic: Compararea fracțiilor cu întregul folosind metoda CPA”
Ghid metodic: Predarea fracțiilor la clasele primare Știați că elevii din Singapore la testarea internațională pentru clasa a IV-a TIMSS sunt pe locul I? Una dintre metodele … Continuă lectura „Ghid metodic: Predarea fracțiilor la clasele primare”
Ghid metodic: Dezvoltarea competențelor specifice la Matematică Întrebarea cum dezvoltăm competențele specifice la Matematică ne urmărește pe parcursul fiecărui an școlar. Psihopedagogii belgieni coordonați de Philippe Parmentier … Continuă lectura „Ghid metodic: Dezvoltarea competențelor specifice la Matematică”
Ghid metodic: Abordări pedagogice pentru dezvoltarea competențelor specifice Urmare a numeroaselor definiții date conceptului ”competența”, J. Aubret şi P. Gilbert (2003, pp.8-9), desprind patru trăsături comune ale noţiunii … Continuă lectura „Ghid metodic: Abordări pedagogice pentru dezvoltarea competențelor specifice”
Ghid metodic: Înțelegerea provocărilor predării tablei înmulțirii – o perspectivă neuroștiințifică și didactică Didactica predării matematicii la clasele a II-a și a III-a Învățarea tablei înmulțirii este o etapă fundamentală în studiul matematicii și o provocare pentru mulți elevi. Abordările tradiționale de învățare … Continuă lectura „Ghid metodic: Înțelegerea provocărilor predării tablei înmulțirii – o perspectivă neuroștiințifică și didactică”
Ghid metodic: Cum să dezvoltați competența de a descrie obiectele, ființele din universul imediat sau imaginar la clasa a III-a Didactica disciplinelor CLR și LLR din învățământul primar În clasa a III-a, elevii continuă să exploreze lumea din jurul lor, învățând despre diferitele tipuri de obiecte și ființe, … Continuă lectura „Ghid metodic: Cum să dezvoltați competența de a descrie obiectele, ființele din universul imediat sau imaginar la clasa a III-a”