Ultima zi de vacanță, prima zi de școală.

7 metode sigure de readaptare rapidă

Claudia Cojocea - Editor
Reacomodarea la școală
Reacomodarea la școală

Cinci zile de vacanță sunt suficiente pentru a-i scoate pe micii poznași din ritmul alert al școlii. Întâlnirile cu prietenii, vizitele la cei dragi sau orele lungi de leneveală au imprimat un tempo văratic zilelor însorite din mini-vacanța de Paște.

Însă cum școala urmează să reînceapă în curând, e important să ne ajutăm copiii să fie cât mai pregătiți pentru ultimele două luni de studiu. Iată cum putem noi, părinții, să influențăm în bine reacomodarea la școală a copiilor noștri!

Cristina Honcioiu, specialist INTUITEXT în educație, ne oferă sfaturi utile pentru ca puștii noștri să-și păstreze vii interesul, curiozitatea și atenția la școală.

Copiii învață mult mai ușor și mai plăcut atunci când…

• ceea ce învață este legat de realitate, dacă este util și îi ajută în viața cotidiană, dacă pornește de la ceea ce cunosc și de la ceea ce corespunde experienței sale.

• interacționează direct, acționează, aplică, dacă analizează, apreciază, observă, extrag concluzii, adică dacă sunt implicați activ mental și, mai ales la vârste mici, senzorial și motric.

• au la dispoziție produse educaționale moderne. Pentru elevii din clasele primare, povestea și jocul sunt esențiale în procesul de învățare, mai ales că ei întâmpină o serie de probleme: nu înțeleg lecțiile la clasă, refuză să-și facă temele, își doresc să se joace pe tabletă, laptop sau smartphone. Prin urmare, ceea ce ne-am dorit a fost să le oferim un produs educațional în care învățarea se face în mod distractiv: site-ul educațional Școala Intuitext pentru elevii din clasele primare.

se bucură de o atmosferă plăcută, în care simt că pot decide, că au un anumit grad de libertate, în care pot greși și în care sunt susținuți să corecteze greșelile, nu criticați pentru ele sau comparați.

• sunt provocați prin sarcini care sunt puțin peste ceea ce pot. Dacă sarcinile sunt prea ușoare, atunci nu mai sunt provocați, deja le știu. Dacă sunt prea grele, atunci experimentează neputința și abandonul în fața a ceva ce îi depășește, nu mai experimentează posibilitatea succesului, ci certitudinea eșecului.

• simt că sunt apreciați pentru efortul lor, că sunt susținuți și sprijiniți să depășească obstacolele, frustrările pe care le presupune învățarea.

• atât cadrele didactice, cât și părinții, sunt conectați cu copiii când apreciează efortul depus în sarcină și nu rezultatul final, când îi încurajează sau când le arată încredere că vor reuși.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *