Copiii noștri nu au răbdare?

Nu-i nimic! Prin răbdare îi învățăm răbdarea!

Claudia Cojocea - Editor
Copiii noștri nu au răbdare?

Da, e greu și pentru noi și pentru ei. Copiii noștri visează zilnic la un program „fără program“ și fără reguli, în timp ce noi ne dorim ca ei: să nu stea mult cu ochii în ecrane, să citească, să-și facă temele de vacanță și eventual să mai lucreze și ceva în plus din X culegere.

Doar că la vârste mici, răbdarea nu e tocmai punctul lor forte, iar de acest lucru trebuie să ținem seama în fiecare clipă, dar mai ales atunci când vine vorba de școală.

În ultima perioadă se vorbește adesea despre noile generații de elevi, pasionați de mediul digital, precum și despre dezvoltarea tehnologiei. Dar cum sunt copiii de astăzi, ce le place, ce le atrage atenția?

Sunt foarte activi, sunt nerăbdători, interesați să învețe dacă îi preocupă ceva, descurcăreți și apelează cu ușurință la colegi pentru a fi ajutați să își atingă scopul. Își definesc destul de repede obiectivele, știu ce vor, muncesc pentru a obține produsul dorit, dar munca depusă e pe termen scurt; trebuie să primească repede ce au de primit/ câștigat, altfel abandonează.

Nu au răbdare.

De aceea nici nu le place să scrie; mai degrabă scriu mai puțin caligrafic, dar corect; generațiile anterioare scriau mai caligrafic, dar cu greșeli; sunt capabili să se autoverifice. Au memorie foarte bună și un limbaj mai dezvoltat decât generațiile anterioare.

Au competențe digitale înnăscute, utilizează tehnologiile fără a avea studii în acest sens, se bazează mult pe intuiție. Învață cu ușurință o limbă străină, să citească, dar învață mai greu să socotească, să judece.

Le trebuie exerciții practice pentru a învăța un concept; multă activitate practic-aplicativă pentru a-și forma corect reprezentările; deși utilizează ușor și repede tastatura, mușchii mici ai mâinii nu sunt suficienți de dezvoltați pentru scris; stăpânesc mișcările grosiere, mai puțin pe cele de finețe; de aceea, sarcinile de colorat, de decupat acasă și la școală sunt binevenite.

Învață pe un puternic fond afectiv pozitiv; dacă nu există, progresele sunt mult mai mici decât ar putea fi. Au mult mai multă nevoie de afectivitate pe care o cer, dar nu o și oferă.

Leagă relații mai greu decât generațiile anterioare, sunt posesivi și foarte activi – gălăgioși, energici, uneori nervoși.

Au inteligența verbal lingvistică, spațial-vizuală, muzical-ritmică mult mai bine dezvoltate decât generațiile anterioare; au nevoie de mai mult exercițiu și de mai mult timp pentru a înțelege și exersa deprinderile formate, de a forma un concept sau de a interioriza o normă.

Sunt mai independenți. Vor să încerce lucruri noi, să lucreze indepedent și apoi să se verifice individual sau în pereche. Lucrează cu plăcere pe orice device, sunt intuitivi, rapizi și găsesc soluții inedite, se ajută unul pe celălalt.

Ce nu-mi place la jocurile pe calculator sau la diverse aplicații digitale (precum Kahoot, Plickers, Comix…) este că încurajează excesiv competiția.

Copiilor le place competiția, dar pentru vârste mici, cum sunt cei de primar, competiția nu e sănătoasă, uneori ies greu din joc, continuă șicanele și după ce se termină ora de curs.

Mi-ar plăcea niște aplicații digitale care să îi ajute pe copii să învețe și să progreseze în ritm propriu, competiția să fie cu ei înșiși, nu cu alți colegi“, dezvăluie Claudia Ionescu (profesor documentarist și Director Școala Gimnazială nr. 4 „Elena Donici Cantacuzino”, Pucioasa, Dâmbovița) într-un interviu special pentru ScoalaIntuitext.ro.

Așadar, lipsa răbdării este una dintre problemele noilor generații de copii, cu toate că și noi, părinții de astăzi, ne putem aminti cât de greu ne concentram uneori în timpul orelor sau la rezolvarea temelor pentru acasă.

Însă pentru a ne ajuta copiii astăzi să învețe mai ușor, specialiștii în educație recomandă folosirea unor resurse educaționale adaptate dorințelor și nevoilor lor.

De aceea, la ScoalaIntuitext.ro am creat un spațiu online plăcut, în care exersarea materiei școlare se face prin jocuri de logică, animații explicative sau experimente interactive de laborator.

Ne-am bucurat când am primit feedback-ul pozitiv al copiilor care au învățat deja cu ScoalaIntuitext.ro și-i invităm alături de noi și pe micuții voștri.

Puteți alege să SOLICITAȚI GRATUIT UN DEMO, și să descoperiți astfel cât de ușor și plăcut este să înveți dacă ai instrumentele educaționale potrivite!

Nu uita sa dai share:Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *