Auxiliarele la clasele primare
Cumpărăm doar ce ne recomandă învățătoarea?
La clasele primare, relația noastră, a părinților, cu școala este una foarte apropiată. În fond, sunt primii lor ani în sistemul de învățământ și ne dorim să le oferim cel mai bun start. Comunicăm în permanență cu învățătoarea, le suntem alături când își fac temele, ne asigurăm că au înțeles toate noțiunile predate la clasă și ne dorim să ne petrecem cât mai mult timp cu ei.
O spun și specialiștii, o spune și spotul TV: „Pentru sănătatea emoțională a copilului dvs., petreceți cât mai mult timp alături de el.“
Sigur că și în anii care urmează suntem la fel de implicați și preocupați de evoluția lor școlară, doar că atunci, avem parcă mai multă încredere în ei și o certitudine mai fermă că sunt conștiincioși și responsabili.
Revenind la copiii noștri din clasele I-IV, câteva dintre temele de discuție ar fi…
- cât de dificile sunt temele;
- cât de multe sunt temele;
- cât de puțină răbdare, atenție și concentrare au copiii;
… sau cum se plâng ei adesea că se plictisesc „îngrozitor de rău“ la școală.
Știm că în ce privește volumul și gradul de dificultate al temelor, lucrurile sunt întrucâtva subiective, dar nu putem ignora, totuși, numărul mare de copii care invocă volumul intimidant al lecțiilor pe care le au de rezolvat acasă.
„În general, la clasele primare, tema de acasă nu trebuie să depășească o oră de lucru efectiv. Ca întindere în timp, tema poate dura mai mult dacă cel mic obișnuiește ca pe parcurs să ia pauze dese sau să întrerupă efectuarea temelor pentru a se juca, a viziona un desen animat sau pentru altă activitate recreativă“, este de părere Iuliana Drăgan, specialist Intuitext în educație și profesor pentru învățământul primar.
Mai multe informații despre cât ar trebui să dureze temele pentru acasă, am scris aici.
Despre cum ne putem ajuta copiii să rezolve mai ușor temele, am scris aici.
Dar ce ne-ar plăcea să știm este câți dintre voi se opresc la a cumpăra doar materialele didactice recomandate de învățătoarea copilului vostru. Câți dintre voi și-ar dori ca, pe lângă caietele, culegerile sau revistele de la școală, să-i oferiți și altceva. Un produs actual, plăcut și eficient, care să-l ajute să înțeleagă într-un mod mai atractiv noțiunile predate la ore.
Noi cu acest gând am creat ScoalaIntuitext.ro și ne bucurăm de numărul mare de mesaje pe care le primim de la părinții ai căror copii din clasele I-IV învață deja folosind ScoalaIntuitext.ro.
Noi ne-am întrebat ce le place copiilor, iar răspunsul a venit aproape instant: jocul.
Așa că am decis să le prezentăm materia școlară și altfel față de cum sunt ei obișnuiți. Să le-o prezentăm sub forma unei aventuri captivante, a unor jocuri de logică, jocuri matematice, animații explicative sau experimente interactive de laborator.
Dacă am reușit, asta ne pot spune doar copiii. De la mulți dintre ei am primit deja cuvinte frumoase despre cât de mult îi ajută acest produs în pregătirea zilnică pentru școală.
Voi ce produse moderne de învățare le oferiți copiilor voștri?