Relația părinte-cadru didactic

Importanța pentru evoluția școlară a copiilor

Claudia Cojocea - Editor
Relația părinte-cadru didactic
Relația părinte-cadru didactic

În clasele primare, discuțiile pe grupurile de WhatsApp din care fac parte părinții și cadrele didactice scot la iveală diverse dileme și dificultăți uneori pedagogice, alteori organizatorice.

Totuși, indiferent de diferențele de opinie care pot apărea uneori, colaborarea părinte-cadru didactic este de o importanță majoră.

Împreună alcătuiesc o echipă, ambele părți având același scop: performanțe școlare optime pentru copil, dezvoltarea armonioasă a personalității acestuia, formarea unei conduite morale, dezvoltarea unor trăsături pozitive de caracter, toate acestea contribuind la integrarea cu succes în societate.

De aceea, părinții ar trebui să treacă pe la școală și să se sfătuiască cu profesorul/consilierul școlar ori de câte ori întâmpină dificultăți sau neajunsuri în relația cu copilul, pentru a găsi răspunsuri prompte și profesioniste la problemele care îi frământă”, susține Iuliana Drăgan, specialist Intuitext în educație și profesor pentru învățământul primar.

Implicarea părinților în relația copilului cu școala

Din păcate, în ritmul vieții de azi, unii dintre noi, părinții, petrecem foarte puțin timp cu copiii noștri.

Specialiștii în educație atrag însă atenția că interacțiunea cu noi este esențială pentru copii, pentru dezvoltarea lor intelectuală, afectivă sau motivațională.

În egală măsură, este important să fim prieteni ai copiilor noștri, dar să reprezentăm totodată și autoritatea din viața lor.

Deciziile din familie se iau împreună cu cei mici, în diferite contexte, inclusiv în ceea ce privește activitatea școlară, însă noi suntem cei care avem ultimul cuvânt, deoarece avem o mai mare capacitate de discernământ.

De o importanță majoră pentru rezultatele școlare ale copiilor este atitudinea noastră, a părinților, în raport cu școala.

Este ideal ca zilnic să ne întrebăm copilul „Ce ai făcut azi la școală? ” și să nu ne mulțumim cu răspunsuri de tipul: „Bine.”

În schimb, ar trebui să-l ajutăm să povestească ce a învățat nou, ce provocări a întâlnit, ce i-a plăcut mai mult, cum a interacționat cu ceilalți copii, ce rezultate a obținut și ce poate să facă pentru a îmbunătăți rezultatele obținute etc.

Interesul manifestat de părinte se va transmite și copilului, oferindu-i o motivație în plus pentru activitățile desfășurate la școală.

Nu recomandăm ca părintele să facă lecțiile împreună cu copilul, decât în situații cu totul speciale, însă zilnic, la finalizarea temelor, oferiți-i un feedback de 2-3 minute, apreciați-i munca depusă, arătați-i mai întâi ce vă place, apoi ceea ce vă nemulțumește și ați dori să îndrepte la temele viitoare”, este de părere specialistul Intuitext în educație.

Părinți moderni, metode moderne

Se-ntâmplă uneori să ne simțim copleșiți de responsabilitățile profesionale și personale, să ne frustreze lipsa timpului pentru noi înșine și ne doare că nu mai avem suficientă răbdare și înțelegere pentru copiii noștri.

Devenim nervoși, iritați și temători că, în mijlocul acestei furtuni, cei mici ar putea ajunge să neglijeze școala.

Din fericire, în ultima vreme copiii au descoperit un fel plăcut de a învăța datorită unor metode alternative – manuale digitale, CD-urile educaționale sau produse online de învățare (cum este ScoalaIntuitext.ro, de pildă) – create de specialiști în educație având în vedere dorințele copiilor noștri, plăcerile lor sau acele mecanisme care le dezvoltă memoria, gândirea ori atenția.

În plus, copiii care exersează deja materia cu ajutorul platformei educative ScoalaIntuitext.ro, au observat că produsul…

• completează educația clasică – prin animații educative, jocuri de dezvoltare a logicii sau exerciții de antrenare a Inteligenței Emoționale!

• conține lecţii virtuale și jocuri educaționale ce oferă copiilor o vedere realistă asupra materiei repetate sau a activităților intreprinse. Noi, la Școala Intuitext, am realizat un mix ideal de mijloace audio şi vizuale, animaţii cât şi simulări, dar şi conţinut de tip text pentru a face învățarea cât mai plăcută celor mici.

• le oferă posibilitatea să se bucure de toate resursele disponibile la Școala Intuitext cu ajutorul laptopului, tabletei sau chiar a telefonului mobil.

• se bazează pe folosirea sistemului de feedback imediat – în timp real copilul își poate da seama ce greșește sau ce a realizat corect! Învățarea este realizată astfel într-un mod activ ce permite verificarea cunoștințelor într-un mod pe înțelesul și placul lor.

Nu uita sa dai share:Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
2 comentarii la „Relația părinte-cadru didactic”
  1. Acest articol cuprinde mult adevar.In urma unor discutii avute cu parintii elevilor din clasa mea,prin proiectul ,,EU SI COPILUL MEU,, ,am constatat ca parintii nu au rabdare cu micii scolari, nu colaboreaza cu invatatorul,sunt preocupati de alte lucruri nesemnificative.La prima sedinta cu parintii ,le voi prezenta continutul acestui frumos cuvant de invatatura.Lucrez cu manualul INTUITEXT si va multumesc pentru sprijinul acordat.Felicitari tuturor colaboratorilor!

    1. Buna ziua, doamna Cirtiu Elena. Ne bucura foarte mult cuvintele dvs frumoase si faptul ca produsele noastre va sunt de folos. Cu drag, echipa ScoalaIntuitext.ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *